עומדים לפני קניית דירה, או בית?

רכישת נכס מקרקעין היא עסקה יקרה ומורכבת.

משרדנו מתמחה בליווי משפטי של עסקאות נדל”ן, לרבות ייעוץ מיסוי.

כאן תוכלו לקרוא על תהליך העבודה המובנה, המקצועי והיסודי שלנו.

תהליך העבודה המשפטי שלנו בליווי קניית דירה

כללי

למשרדנו יש ניסיון משפטי פרקטי עשיר בליווי עסקאות מקרקעין, לרבות מורכבות.

בדף זה נסביר לכם בקצרה את תהליך העבודה המובנה של המשרד בקשר עם ייצוג לקוחות במסגרת עסקאות קניית דירה.

לתשומת לב, אנו נתייחס כאן לקניית דירה מיד שנייה (תהליך הליווי במקרה של רכישת דירה חדשה מקבלן הוא שונה).

כמו כן, מדובר במסגרת כללית בלבד של תהליך העבודה שלנו בליווי לקוח בעסקת קניית דירה, כאשר בפועל כל עסקה מטופלת בהתאמה אישית ומדויקת, לפי נתוני העסקה הספציפיים, כמו גם צרכי הלקוח ומטרותיו הייחודים, המשתנים ממקרה למקרה, ולכן אין בהסבר זה כדי למצות את מכלול הבדיקות המשפטיות אותן אנו מבצעים.

נציין, כי אנו מודעים לצורך החיוני ולחשיבות הרבה מבחינתכם לקדם את עניין רכישת הדירה ולחתום על חוזה מכר בהקדם, ולכן תמיד נהיה זמינים עבורכם באופן אישי, ובכל רגע נתון, לכל שאלה ו/או עניין מצדכם, וכן נדאג לעבוד במהירות וביעילות מרביים, עם זמן תגובה מהיר ביותר, למניעת עיכובים מיותרים בטיפולנו המשפטי בעסקה.

איך מתחילים?

במידה ואתם מתעתדים לרכוש דירה, תוכלו להיעזר (רצוי) בשרותי המשרד כבר בשלב המקדמי במהלך חיפוש הנכס המתאים עבורכם, על מנת לקבל הנחיות וטיפים משפטיים שימושיים, וכך נוכל גם לעמוד לרשותכם בכל שאלה ו/או סוגיה שיתעוררו אצלכם בנושא.

לשם כך, הנכם מוזמנים ליצור קשר ולקבוע פגישה במשרדנו, באווירה נעימה ורגועה, במהלכה נשמח לראותכם ולהכירכם, וכן לספק לכם מידע והכוונה, בין היתר, כלהלן:

  • רקע והסבר על הידע והניסיון שצבר משרדנו בתחום, לרבות הערך המוסף אותו נוכל להעניק לכם בליווי הפרויקט.
  • הסבר מפורט על תהליך העבודה המשפטי שלנו בליווי לקוחות בעסקאות קניית דירה (או מכירת דירה, לפי העניין).
  • הנושא של מס רכישה, לרבות תכנון מס נכון.
  • הנושא של כתבי התחייבות לתשלום דמי תיווך למתווכי נדל”ן.
  • הנושא של חתימת זיכרון דברים לרכישת הדירה (המלצה שלא לחתום).
  • טיפים לניהול משא-ומתן נכון ברכישת דירה.
  • לוח תשלומים רצוי.
  • דגשים והמלצות חשובים נוספים.

אם כבר מצאתם דירה אותם החלטתם לרכוש, תוכלו לקבוע עמנו פגישה מסודרת, במהלכה תספקו לנו את כל נתוני העסקה הרלוונטיים ואנו נבחן יחד עמכם כיצד נוכל לקדם לכם את הנושא וללוות אתכם בעסקה באופן המקצועי, היעיל והמהיר ביותר, לפי צורכיכם האישיים, כגון: פרטי הצדדים והנכס, יכולת המימון שלכם והצורך בנטילת הלוואת משכנתה, לוח תשלומים רצוי ו/או מוסכם, מועד מסירה רצוי ו/או מוסכם, פרטים מסחריים מיוחדים שסוכמו מול המוכר ויש לעגן אותם בחוזה המכר, ועוד.

יצוין, כי אם אתם מעדיפים ו/או נאלצים, גם יש אפשרות לוותר על הפגישה ולספק לכם את כל ההסברים ויתר המידע הדרוש גם בטלפון ו/או בהתכתבות באמצעות דוא”ל (אימייל), לפי בחירתכם, וכך להתקדם, לפי האופציה הנוחה לכם ביותר.

זאת ועוד, במידת הצורך, אנו נוכל להמליץ בפניכם על בעלי מקצוע רלוונטיים, עמם אנו עובדים ומצויים בקשר שוטף, בקשר עם בדיקות לגבי הנכס, כגון:

  • שמאי (מקרקעין).
  • מתווך.
  • אדריכל.
  • מהנדס בנין.
  • חברות בדק בית.
  • מודד מוסמך.

בסוף הפגישה, תוכלו לקבל פירוט מסודר של שרותי המשרד, אשר יוענקו לכם במסגרת הטיפול בקניית הדירה, כך שתדעו במדויק עבור מה אתם משלמים לנו.

שלב הבדיקות המקדמיות

בשלב זה, אנו ניצור מטעמכם קשר מול עורך דין מקרקעין של המוכר, כדי להתחיל ולקדם עבורכם את העסקה. אנו נקבל ממנו טיוטת חוזה ראשונית (או נכינה בעצמנו, לפי מה שיסוכם בין עורכי הדין) ונעבור עליה לצורך הכנסת הערות ותיקונים משפטיים מטעמנו.

לתשומת לב, אתם תוכלו, כמובן, לפי בקשה, לעיין בכל התכתובת והטיוטות, ואף לקבל ישירות העתקים שלהם, בכל זמן נתון. אנו גם נעדכן אתכם , באופן שוטף, על התקדמות המשא-ומתן ועניינים מיוחדים, ככל שיהיו.

טרם חתימת חוזה מכר, אתם תוכלו לעיין בטיוטה הסופית, וכן לקבוע פגישה מסודרת במשרדנו, כדי שנעבור עליה ביחד עמכם, ונסביר לכם את הוראותיו השונות החוזה, תוך מתן דגשים והארות בדבר נקודות חשובות מבחינתכם.

במקביל, טרם מעמד החתימה, אנו נבצע סדרה של בדיקות משפטיות מקדימות ביחס לזכויות המוכר בנכס ולנכס עצמו, בהתאם לנדרש בנסיבות עניין, כאשר אנו לא נפסח על שום פרט ובדיקה הנדרשים, כגון:

  • בדיקת נסח טאבו.
  • הוצאת אישור זכויות מרשות מקרקעי ישראל וחברה משכנת, לרבות דף הנחיות לצורך העברת זכויות (לדירות שאינן רשומות בטאבו).
  • הוצאת תשריט נכס מהטאבו.
  • בדיקת תיק בעניין ברשות המקומית.
  • בדיקת שעבודים הרובצים על הנכס (קבלת יתרת סילוק משכנתה מהמוכר, בדיקה ברשם משכונות, וכו’).
  • בדיקת עניינים ספציפיים שיעלו תוך כדי הבדיקות.

אנו נעדכן אתכם במהלך שלב הבדיקות המקדמיות, באופן שוטף, וכמובן גם בסיומו ובמידה ויש בעיה מיוחדת נסביר לכם אותה וניתן לכם מענה ופתרונות משפטיים אפשריים.

זאת ועוד, במסגרת חוזה המכר, אנו נדאג לשמור על האינטרסים שלכם ולהגן עליכם, בכל דרך אפשרית, לרבות הכנסת מנגנונים משפטיים ייחודיים, כדי למנוע בעיות וסיבוכים מצדכם במהלך יישום העסקה בפועל.

בנוסף, אנו נכין ו/או נעבור מבעוד מועד על הנוסח של כל המסמכים והטפסים הכרוכים בעסקה, כגון: דיווחים לרשויות המס, בקשה לרישום הערת אזהרה, שטרי מכר, ייפויי כוח בלתי חוזרים לרישום בטאבו, בקשה לרישום משכון, טפסי העברת זכויות, בקשה לרישום מקרקעין, וכיו”ב.

שלב חתימת החוזה

לאחר שטיוטת החוזה תאושר על ידינו ותהיה מקובלת גם עליכם, יקבע מועד לחתימת על חוזה מכר, במעמד הצדדים ועורכי דין.

אנו נלווה אתכם בשלב החתימה על חוזה המכר, לרבות כל המסמכים הנלווים. רצוי, כי תשמרו את כל הניירת בתיק מסודר, כדי שיהיו נגישים עבורכם במהלך העסקה, וכן בעתיד.

אנו נדאג, כי תקבלו מספק עותקים מקוריים של החוזה (וכן כל מסמך נלווה עליו תחתמו), וכן שלפחות עותק מקורי אחד מהחוזה גם יימסר למשרדנו, כדי שיהא אצלנו בתיק גם עבורכם, למידת הצורך.

אנו נדאג, כי התשלום הראשון יופקד בדרך של מנגנון נאמנות משותפת ו/או בידי עורך דין מקרקעין של המוכר, להבטחת רישום הערת אזהרה לטובתכם בגין העסקה, עד רישומה בפועל על ידינו בטאבו, על מנת להבטיח עבורכם הגנה מקסימלית, לפני שכסף שלכם מגיע לידיו של המוכר.

כמו כן, במידה ועל הדירה רובצת משכנתה, נדאג, כי תיפרע ותוסר בהקדם על ידי המוכר, או באמצעות כספי התמורה שלכם, אשר ישולמו ישירות לבנק למשכנתאות של המוכר, לאחר קבלת התחייבות פורמלית ומחייבת מצדו בנושא, על מנת למנוע סיכונים ולהבטיח את הסרתה בפועל מהטאבו.

ליווי במהלך ביצוע העסקה ובשלב קבלת החזקה בדירה

בשלב זה, אנו נמשיך לטפל עבורכם בכל ההיבטים המשפטיים הכרוכים ביישום העסקה, וכן נהיה זמינים עבורכם לכל שאלה ו/או עניין הכרוך בה, כגון:

  • רישום הערת אזהרה לטובתכם על ידי משרדנו עבורכם בטאבו.
  • הסדרת נושא נטילת משכנתה ורישומה על ידי משרדנו עבורכם בטאבו.
  • דיווח לרשויות המס וקבל אישור מס רכישה לרישום בטאבו.
  • נצייד אתכם באישור מוכר ו/או הנחיות לביצוע תשלומים, באופן מסודר.
  • תקבלו הסבר מפורט לגבי שלב המסירה, מה חשוב לבדוק טרם קבלת המפתח, נוסח שח פרוטוקול מסירה, נוהל העברת חשבונות משתמש אצל הרשויות השונות (חברת חשמל, ארנונה ומים, גז, וכו’), ועוד.
  • וידוא של מצב הזכויות בדירה בסמוך לביצוע תשלום התמורה האחרון.

שלב רישום הדירה בטאבו

אנו נבצע מטעמכם ועבורכם את השלמת העסקה  ברישום הזכויות בדירה בטאבו על שמכם בהקדם האפשרי, מיד לאחר תשלום מלוא התמורה וקבלת החזקה בדירה.

בגמר העסקה, אנו נמסור לכם אישור של הטאבו המעיד על פעולת רישום הדירה על שמכם והשלמת העסקה באופן מוצלח.

כמו כן, נפיק עבורכם נסח טאבו עדכני המעיד על כך שאתם הבעלים הרשומים של הדירה, כך שיהיה בידיכם אישור רשמי  לבעלות.

אם נטלתם משכנתה, בשלב זה אנו גם נרשום אותה במקביל בטאבו לטובת הבנק למשכנתאות, יחד עם רישום הדירה בטאבו, ונעביר לכם שטרי משכנתה מאושרים על ידי הטאבו, על מנת שיהיו בידיכם עותקים מקורים שלהם, לרבות לצורך המצאת עותק מקורי לבנק למשכנתאות שלכם, לפי דרישתו וכמקובל.

אנחנו כאן בשבילכם לייעוץ משפטי ו/או תיאום פגישה דברו איתנו
up

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    מעדיפים להתקשר? 03-9499555 | הפנייה אינה מחייבת אתכם. סודיות מובטחת.
    close
    WhatsApp chat