דמי רישום משכון (אגרת רישום משכון)
במידה והבנק למשכנתאות דורש מכם לרשום משכון על הנכס, יש לעשות כן במשרד המשפטים – רשם משכונות, במחוז הרלוונטי בו נמצא הנכס.
ההליך כרוך בפרוצדורה פשוטה יחסית, אשר לאו דווקא מחייבת טיפול של עורכי דין. הבנק מוסר לכם טופס הודעת משכון, אותו יש להגיש, כשהוא חתום ע”י הבעלים של הנכס, לרשם משכונות, לצורך רישום המשכון, המתבצע על המקום.
לשם כך, יש לשלם לרשם משכונות אגרה, המתעדכנת מעת לעת (210 ש”ח נכון לשנת 2024 לרישום משכון לתקופה של 5 שנים ומעלה). כמו כן, בגין עיון בשאילתה של רשם משכונות יש לשלם גם כן אגרה (12 ש”ח נכון לשנת 2024).
חלק מהבנקים למשכנתאות מבצעים את הליך רישום המשכון באמצעות חברות שליחויות, עבור הלקוחות, כחלק מהשירות ביחס להלוואת המשכנתא (בתשלום נפרד בגין השירות הנ”ל).
חזרה לדף הראשי של המילון:
אנחנו כאן בשבילכם לייעוץ משפטי ו/או תיאום פגישה
דברו איתנו
אולי יעניין אותך